Staviate? Motorový fúrik vám uľahčí prácu.

Vyrážate na víkendy na chalupu alebo do záhrady či k rodičom na dedinu a venujete sa opravám a udržiavaniu domu či prácam pri úprave záhrady? Určite ste z toho v nedeľu dosť unavení. Čo by ste povedali, keby sme vám prezradili, že už nemusíte namáhavo tlačiť pred sebou fúrik so stavebným materiálom a nemusia vás bolieť ani kríže ani ruky z ťažkého nákladu? Chcete vedieť, čo je to Motúčko a ako funguje, ako vám uľahčí vašu drinu?

Motúčko je český vynález a český výrobok. Na internete aj v obchodoch ho často nájdete pod názvom „Elektrické koliesko“, čo je nesprávne preložený český výraz „Elektrické kolečko“, teda „Elektrický fúrik“. Samozrejme, že plagát s nápisom „Elektrické koliesko“ nikoho nezaujme a predajňu nikto nenavštívi, tu by sa mali kompetentní chytiť za nos. No inak je to veľmi šikovný a užitočný pomocník a kto raz vyskúša, inak už v záhrade alebo na stavbe pracovať nechce a nebude.

Nemusíte sa báť, že by ste za fúrikom pri práci museli ťahať elektrický kábel. Tak to nefunguje. Motúčko je fúrik vybavený elektromotorom a akumulátorom, takže je plne autonómny. Elektromotor je uložený spolu s prevodovkou v náboji predného kolesa. Prečo píšem „predného“ keď je každému jasné, že fúrik má len jedno koleso? Pretože Motúčko má síce v základnom prevedení jedno koleso, ale môže ich mať celkom tri a to je už potom pri fúrikovaní celkom iná zábava 😉

motucko

Predné koleso o priemere asi pol metra má desať centimetrov šírku a šípový vzor. Je teda vhodné aj do mäkkých povrchov a dokáže sa vyhrabať aj do strmého kopca. Aj s nákladom. O to sa postará asi 250 W silný jednosmerný elektromotor, napájaný 12 V oloveným akumulátorom, ktorý má svoje miesto pod korbou. Tá môže byť podľa vášho výberu oceľová pozinkovaná alebo plastová a mať objem od 80 litrov a viac. Môžete tak voziť tehly, štrk, zem, hnoj, lístie, slamu… a pri špeciálnych nástavbách aj drevo metrovicu.

Súvisiace:  Bicykle - požičať alebo doviezť vlastné

Ovládanie Motúčka je otočným spínačom, integrovaným do pravej rúčky. Zatlačíte, fúrik ide, pustíte, fúrik stojí. V závislosti od polohy prepínača na prevodovke dole kopcom funguje volnobežná spojka bez kladenia odporu (potom ale musíte fúrik brzdiť svojím telom) alebo elektrická brzda a rekuperácia, teda dobíjanie akumulátora. Ten bežne vydrží na jedno nabitie asi 6 hodín práce. Počas prestávky baterku nabijete nabíjačkou zo siete 230 V.

Motúčko uvezie náklad až 120 kilogramov, a to aj do svahu so sklonom do 30°. Odskúšali sme pravdivosť tohto tvrdenia aj v našej záhrade. A ako je to s tými tromi kolesami?

Na zadné nohy pod korbou jednoducho pripevníte pomocný podvozok s dvomi asi 30 cm kolesami, ktoré sú riaditeľné a majú stabilizáciu smeru. Potom už naložený fúrik naozaj nemusíte dvíhať a nosiť za rúčky, iba ho spínačom posúvate dopredu a tlakom na rukoväte do boku natáčate do požadovaného smeru. Riadenie trojkolesového fúrika s elektromotorom síce vyžaduje trochu cviku, ale naučíte sa to rýchlo.

motucko

Motúčko ale je len základ. Dostanete k nemu spústu príslušenstva a potom používate Motúčko ako univerzálnu motorovú jednotku. Pre snežný pluh, pre pluh na oranie, pre kosačku alebo vertikutátor. Motúčkom preveziete ťažké drevené brvná na predných vidlách alebo potisnete vlečku za auto nie len po dvore, ale aj po záhrade. Keď sa rozhodnete kúpiť si Motúčko, rozhodnete sa uľahčiť si prácu.