MT-nábytok eshop už nepredáva

Ešte nedávno ste si na www stránke mt-nabytok.sk mohli vybrať u najväčšieho českého a slovenského internetového predajcu nábytok a vybavenie domu alebo bytu. Dnes už na eshope nenakúpite a facebookovú stránku si nepozriete. Ľudí zaujíma, čo sa stalo a tých, ktorí už zaplatili zálohu za svoju objednávku, či nábytok dostanú alebo im vrátia peniaze späť. A kedy.

Vyhlásenia predstaviteľov firmy k zastaveniu internetového predaja sú na prvý pohľad jednoduché a priame. Firma vraj nezvládla nárast objednávok. Či skôr ich počítačový informačný systém to nezvládol. Firma prestala predávať, prestala mať tržby. No neprestala mať náklady. Na zamestnancov, réžiu, možno aj na pravidelne prichádzajúce faktúry od zmluvných dodávateľov tovaru.

Keď sa nad tým tak človek zamyslí, dosť ťažko si vie predstaviť, že firma prestane na niekoľko mesiacov predávať, pretože počítače „nejak“ nezvládajú nápor objednávok. Minimálne niekoľko objednávok denne je možné zrealizovať aj za cenu ručného spracovania čiastkových informácií, telefonických doplnení objednávok, poznámok v zošite alebo excelovských súboroch (na každej prevádzke). Aj keby mali faktúry písať na písacom stroji a tak ich dávať účtovníčkam, obchod sa predsa len tak zo dňa na deň nezastaví. A možno je všetko inak.

Po medializovanom zastavení predaja cez internet sa v diskusiách pod článkami objavili reakcie aj nespokojných bývalých zákazníkov. Niektorí čakali na dodávku dlhé týždne nad zverejnený termín, niektorí neboli spokojní s kvalitou tovaru. A pochybnosti vzbudzovali vysoké pohľadávky v relácii s veľkosťou obratu. Ako je to možné, že internetová firma, ktorá predáva nábytok na platbu vopred alebo na dobierku pri dodaní má vysoké sumy nezaplatených faktúr? Komu ešte dodávala? Za aké ceny sa dodával nábytok odberateľom, ktorí ho nezaplatili? A sú nejaké väzby medzi mt-nabytok.sk a týmito odberateľmi? Priveľa pochybností.

V každom prípade konkurenčné predajne nábytku zareagovali. Internet bol plný reklám iných predajcov nábytku, ktorí chceli zaplniť miesto uvolnené neúspešným konkurentom. Dopyt po nábytku na internete sa len tak zo dňa na deň nestratí. Nie každý má možnosť navštíviť viaceré kamenné predajne a nábytok si pozrieť v skutočnosti, ako vyzerá, ako funguje, ako je kvalitný. Hoci dnes už sa asi nábytok nekupuje na celý život, ako v minulosti. Stačí, že vydrží pár rokov, potom sa kúpi druhý. Alebo sa vyreklamuje. Len potom by mala nábytkárska firma vydržať o niečo dlhšie, ako nábytok, ktorý predáva.


Ako bude reklama vypada?
-
Trvala reklama tu len za 240 CZK?
Zobrazi formulr pre nkup


Označenie:  , ,

Napíšte svoj komentár

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>