Homeoffice a volanie s klientmi – Skype vs. Google Hangouts

Homeoffice alebo domáca kancelária sa mnohým môže zdať ako super nápad. Veď si to predstavte: môžete si posunúť budík o hodinu neskôr, nemusíte byť ráno v zhone a netrčíte v zápche pri ceste domov. Nie je to však iba med lízať a na samotnej práci to nič nemení.


Či už ste študent, ktorý začína pracovať z internátu, človek, ktorý sa rozhodol seknúť zo zamestnaním a začína pracovať ako freelancer, alebo začínajúci podnikateľ, ktorý šetrí náklady kde sa dá, čaká vás mnoho zaujímavých situácii. Nech už bol váš dôvod pracovať z domu akýkoľvek, musíte myslieť na množstvo vecí a jednou z nich je komunikácia – či už s klientmi alebo so svojimi obchodnými partnermi.

Netreba zabudnúť aj na to, že v prvom rade potrebujete rýchle internetové pripojenie. Je zvláštne, že aj v 21. storočí je problém nájsť spoľahlivého poskytovateľa. Po niekoľkých neúspechoch sme sa nakoniec dopracovali k Swan.sk.

Je mnoho online nástrojov, ktoré vám umožnia komunikáciu na diaľku. Pri ich výbere sme sa rozhodli zamerať na najdôležitejšie parametre:

  • Užívateľské rozhranie a dizajn (či je nástroj priateľský a ľahko sa v ňom zorientujete);
  • kvalita audio/video hovorov;
  • zdieľanie súborov (aké veľké súbory môžete klientom posielať);
  • mobilné telefonovanie.

Na základe týchto kritérií sme výber zúžili na Skype a Google Hangouts. Pozrime sa teda na to, ako sa im v týchto kritériách darí.

Užívateľské rozhranie a dizajn

Skype malo vždy pohodlný dizajn. Môže to byť kvôli tomu, že sme všetci vyrástli na Skype, alebo, že každá ďalšia podobná aplikácia si brala príklad práve zo Skype. Pokiaľ ste však túto appku nepoužívali nejakú tú dobu a nainštalovali ste si ju iba teraz, je veľká šanca, že ostanete prekvapený zo zmien.

Na nový dizajn sa sťažovalo veľa používateľov, pretože sa jednoducho stratili a nevedeli, kde majú vôbec kliknúť. Stačí vám však 5 až 10 minút a opäť sa budete cítiť ako ryba vo vode. Viackrát by to však už spoločnosť nemusela urobiť.

Hangouts na druhú stranu vyzerá úplne inak ako väčšina aplikácii na komunikáciu. Pri spustení uvidíte tri tlačidlá (videohovor, hovor a správy). Keď napíšete svojim kontaktom, objaví sa nové okno so správou. Je to fajn, ak si však píšete s viacerými ľuďmi naraz, môže sa vám kľudne stať toto:

zdroj fotografie: hangouts.google.com

V tomto Skype skóruje 1:0.

Kvalita audio/video hovorov

Ľudia si vyberajú Skype alebo Hangouts hlavne pre ich kvalitu video a audio hovorov. Preto je dôležité, aby fungovali perfektne, čo aj fungujú. Pokiaľ máte rýchle a stabilné pripojenie na internet, nemali by ste mať žiadne problémy. Pri video hovoroch máte taktiež v oboch prípadoch možnosť zdieľania obrazovky, ktorá funguje dobre.

Diabol je však v detailoch. Opäť to schytá Hangouts. Ak sa snažíte niekomu dovolať v Hangouts, je možné, že váš kontakt nebude počuť prichádzajúci hovor. Jednoducho ho zmešká kvôli tomu, že nedostane upozornenie ako pri Skype.

Hoci sa prichádzajúci hovor v Hangouts všíma ťažšie, Google je dostatočne milý na to, aby vám poslal e-mail s upozornením, že na vás čaká hovor. Celkom zaujímavá voľba pri pomyslení, že odpoveď na videohovor si vyžaduje promptnú reakciu.

Pri Skype vám na rozdiel od Hangouts okamžite vyskočí upozornenie o prichádzajúcom hovore, ktoré vám prekryje všetky aplikácie, ktorá máte otvorené. Teda, pokiaľ máte Skype zapnuté.

Skype opäť boduje. 2:0.

Zdieľanie súborov

Čo je asi najväčším prekvapením pri Hangouts je fakt, že nemôžete posielať iné súbory, než sú fotografie. Google zrejme chce, aby ste na túto činnosť využívali Google Drive a poslali do chatu webový odkaz. Treba však poznamenať, že spoločnosť profiluje Hangouts primárne ako nástroj na video-konferencie, takže chat tu funguje iba ako doplnok.

Skype na druhú stranu umožňuje zdieľanie a posielanie veľkého množstva typu súborov. S rýchlym internetom to nie je žiadny problém. Okrem toho máte prehľad o všetkých súboroch, ktoré ste zdieľali s konkrétnym kontaktom. Jediné, čo by sa dalo vytknúť je chýbajúce vyhľadávanie poslaných súborov, ktoré by ušetrilo čas. Čo už, možno sa v budúcnosti dočkáme.

Takže, ďalší plusový bod pre Skype. 3:0.

Mobilné telefonovanie

Mobilné hovory umožňuje Skype aj Hangouts. Prístup je však trochu iný. Zatiaľ čo u Skype môžete volať ihneď akonáhle máte dostatočný Skype Credit, Hangout najprv vyžaduje potvrdenie mobilného čísla.

Poďme sa pozrieť na príklad zo života. Koľko stojí volanie cez Skype alebo Hangouts?

Dajme tomu, že pracujete pre klienta na Slovensku. Koľko vás bude stáť 10-minutový hovor cez tieto aplikácie?

Skype ponúka niekoľko paušálov, pre účely tohto článku sme sa rozhodli pre všeobecný. Za minútu hovoru na mobilný telefón si Skype účtuje približne 0,23 EUR. To znamená, že 10-minútový hovor by vás vyšiel na 2,3 EUR.

zdroj fotografie: skype.com

Hangouts má zas jeden pevný sadzobník. Tu pri telefonovaní na mobil vás vyjde minúta hovoru na 0,21 EUR. To znamená, že 10-minútový hovor by vás vyšiel na 2,3 EUR.

 

zdroj fotografie: google.com

Hangouts sa teda nenechá úplne zahanbiť a v tomto prípade je lepšie ako Skype.

Výsledné skóre 3:1

Povedzme si to na rovinu. Hangouts je primárne určený na videohovory, zatiaľ čo funkcia chatu je nedostatočná. Nemôžete posielať iné súbory ako fotografie, nemôžete vymazať alebo inak upravovať správy a taktiež neviete prehľadávať históriu. Videohovory tu fungujú dobre až na to, že ich môžete ľahko prehliadnuť. Čo je však pri Hangouts lepšie, sú nízke ceny hovorov.

Skype je zase Skype. Okrem iného dizajnu je to stále tá istá dobrá aplikácia, ktorú všetci poznáme. Má lepší chat, umožňuje zdieľanie súborov a vysokú kvalitu audio a videohovorov.

Výber správnej aplikácie závisí od toho, ako ju budete používať. Pokiaľ potrebujete niečo iba na videohovory, využite Hangouts. Ak chcete niečo komplexnejšie, obráťte sa zase na Skype.

Označenie:  ,

Napíšte svoj komentár

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.