Nebojte sa ohlásiť poruchu

V paneláku sa občas stane, že nefunguje výťah, že sa vypálila žiarovka alebo niekto rozbil vypínač na svetlo či poškodil zámok na dverách do pivnice. Je veľa vecí, čo sa môžu pokaziť a je veľa vecí, ktoré môžu zničiť vandali. Spoločným menovateľom je nemožnosť dané vybavenie používať, hoci ho platíte v poplatkoch za spoločného priestory. A v poplatku za správu domu si platíte aj príslušnú službu.

Väčšina obyvateľov bytového domu, či už majiteľov alebo nájomníkov, si zvykla, že o všetko v dome sa postará domový dôverník. Je akýmsi spojovníkom medzi obyvateľmi a správcom domu. No aj dôverník je len človek, môže ochorieť, odcestovať, jednoducho si niečo nevšimnúť alebo konkrétnu vec nepoužíva. A tak sa môže napríklad stať, že uprostred leta v bytovke prestane tiecť teplá voda. Teda ona tečie, len treba nechať odtiecť dosť veľa vody, kým do batérie „dorazí“ teplá. A ak dôverník vstáva trocha neskôr než zvyšok bytovky a býva na prízemí, ani si nevšimne problém s cirkulačným čerpadlom na teplú vodu. Ale vy platíte za množstvo studenej vody, ako keby bola teplá.

Riešenie každého takéhoto problému je pritom také prosté. Zoberte svoj telefón a zavolajte správcovi domu na technický úsek. Číslo naň máte celkom určite na nástenke v spoločných častiach domu, spolu s inými dôležitými telefónnymi číslami. Nehanbite sa oznámiť vzniknutý problém vo vašom dome. Nič vás to nestojí, okrem krátkeho okamihu času.

Správca sa ale rýchlo dozvie, že vo vašej bytovke je nejaký problém a môže začať pracovať na jeho riešení. Čím skôr ohlásite správcovi poruchu, tým skôr vyšle správca servis na jej opravu. A tým skôr budete môcť nerušene využívať všetko, za čo si vo svojom paneláku platíte. Veď ide aj o vaše pohodlie, nie len o povinnosti dôverníka.



Súvisiace:  Výber čističky vzduchu